Vi vill att du som hyresgäst ska känna dig trygg alla tider på dygnet, därför finns våra väktare och vår jour.
störningar
Om du blir störd av en granne, försök i första hand prata med din granne själv och berätta hur störningen påverkar dig. Fortsätter störningen kan du kontakta vår kundservice på dagtid och vår jour på kvällar och helger.
Det finns de som arbetar på natten och sover dagtid. Undvik därför störande aktiviteter som att borra eller spela hög musik sent på kvällen, på natten eller tidigt på morgonen.
VÅRA VÄKTARE
Vårt väktarbolag Rapid har hand om jour och larmcentral. De gör även regelbundna kontroller av våra områden för att se till att det är tryggt och säkert och att allt fungerar som det ska. Om du misstänker ett brott är det polisen du ska kontakta. Vid brand eller om någon är skadad ringer du alltid 112.
FÖLJ MED PÅ TRYGGHETSVANDRING
Vi bjuder regelbundet in till trygghetsvandringar där vi går runt i området tillsammans med dig som hyresgäst och tittar på vad som kan förbättras gällande trygghet och trivsel. Läs mer om våra trygghetsvandringar här.
SMART PASSAGE RÄDDAR LIV
Alla våra fastigheter med elektroniskt lås är anslutna till Smart passage. Det är en digital tjänst som ger SOS Alarm och räddningsfordon tillfällig behörighet till våra fastigheter med bara ett klick från operatören.
TRYGGVE GER DIG ESKORT HEM
Tryggve ger dig eskort av en väktare om du till exempel ska gå hem själv från tunnelbanan på kvällen och känner dig rädd. Vill du ha någon att prata med på vägen hem kan de också finnas med på telefonen. Tjänsten är gratis.
- Ring 08-706 91 17 och säg att det gäller Tryggve. Under dagtid svarar vår kundservice och hjälper dig vidare till vårt väktarbolag. Övriga tider kommer du direkt till vårt väktarbolag Rapid.
- Telefonisten frågar var du är och kontaktar en väktare i närheten som ringer upp dig inom några minuter.
Tryggve är tillgänglig mellan kl. 16 och 02 under vardagar, och mellan kl. 16.00 och 03.00 på helger.
|