Om oss

kundtjänst hjälper kund

Förvaltaren är Sundbyberg stads eget fastighetsbolag. Sedan starten 1947 har vi byggt och utvecklat det moderna Sundbyberg med attraktiva bostäder och fräscha lokaler för företag och andra verksamheter.

Vi byggde Storskogen på 1950-talet, Ör på 60-talet, Hallonbergen på 70-talet och Rissne på 80-talet. Och nu finns vi med när Sundbybergs nya stadsdel Ursvik växer fram under 2010-talet.

Vad är det då som skiljer en hyresvärd från en annan? Telefonnumret? Var lägenheterna och lokalerna finns? Hur mycket man känner omgivningen?

Antagligen, men viktigast av allt är hur man ser på sina hyresgäster - och vem som är till för vem. Det finns andra ord för det, som engagerad, lyhörd och nyfiken.

Vi vill gärna tro att vi är allt det, samtidigt som vi varje dag gör vårt yttersta för att ta hand om våra fastigheter med 7 826 lägenheter, 625 lokaler och närmare 
5 000 garage- och parkeringsplatser.

Kunddialogen är central för oss

Varje år frågar vi våra kunder hur de upplever sitt boende och den service vi ger. Det ger oss viktig vägledning för våra framtida prioriteringar.

  • På hösten brukar vi träffa Hyresgästföreningen under en heldag för att fånga in behov och önskemål, och för att presentera våra förslag till förbättringar under det kommande året.
  • Under hösten ber vi också våra kunder om att sammanfatta hur de ser på boendet eller sin lokal inklusive vår service i en Nöjd-kund-mätning. Med resultatet kan vi mäta försämringar och förbättringar - och dessutom jämföra oss med andra. NKI-mätningen ligger sedan till grund för kommande års verksamhetsplanering.
  • Utöver detta har vi tusen och åter tusen dagliga kontakter med våra hyresgäster varje år. Lägg därtill 75 000 telefonsamtal, fler än 30 000 serviceärenden 45 000 besök och över 1,2 miljoner kontakter varje år via forvaltaren.se.

Läs kundtidningen

I mina kvarter 3-2017
I mina kvarter 2-2017

I mina kvarter 1-2017
I mina kvarter 5-2016

I mina kvarter 4-2016

I mina kvarter 3-2016

I mina kvarter 2-2016
I mina kvarter 1-2016