Under en tvåårig övergångsperiod har du kunnat välja om du vill logga in på Min sida med lösenord eller mobilt bank-id.
Från och med den 8 mars tar vi nu bort lösenordshanteringen helt och du kommer bara att kunna logga in med mobilt bank-id – detta för att vi månar om din säkerhet.
Varför ska jag inte kunna logga in med lösenord?
På Min sida finns en rad personuppgifter och viktiga data som endast du som är hyresgäst eller bostadssökande bör ha tillgång till. Därför vill vi göra allt vi kan för att göra systemet så säkert som möjligt. Att logga in med mobilt bank-id är både säkrare och enklare, genom att inga inloggningsuppgifter kan komma på vift och du inte behöver komma ihåg något förvaltarlösenord.
Du kan då känna dig trygg i att ingen utomstående kan ta sig in på din sida, samtidigt som vi på Förvaltaren kan försäkra oss om att det verkligen är rätt person som är inloggad. Att använda bank-id är den digitala versionen av att visa en legitimation i form av körkort eller motsvarande.
Har du ännu inte kommit i gång med bank-id?
Förändringen innebär att du som inte redan har bank-id – endera mobilt bank-id eller bank-id på fil – behöver skaffa det för att fortsättningsvis kunna logga in på Min sida. Du skaffar bank-id genom din internetbank.
Du som av någon anledning inte kan skaffa mobilt bank-id, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.
|