Som kundförvaltare har Ladan Odaway huvudansvaret för fastighetsavdelningens kontakt med er hyresgäster. Det roligaste med jobbet tycker hon är variationen och att ena dagen inte är den andra lik.
– Om en fastighetsvärd har fått en klurig fråga från en hyresgäst så kan jag hjälpa till, berättar Ladan Odaway. Ofta räcker det med att jag tar reda på vad som ligger bakom och sedan förklara orsaken. Som exempel berättar Ladan om att många har velat ha sina balkonger inglasade men fått nej. – När jag förklarade anledningen till varför vi tillfälligt har pausat detta var de flesta väldigt förstående. Jag försöker alltid sätta mig in i den andres perspektiv, då blir det lättare att mötas.
Snyggt i området
En vanlig dag på jobbet bokar Ladan in avflyttningsbesiktningar för kommande vecka, sköter administrativa uppgifter och hanterar frågor från fastighetsvärdarna. – Vi besiktigar alla lägenheter där någon flyttar ut och jag avsätter alltid ett par dagar i veckan för besiktningar. När jag är ute i området passar jag på att kolla om något behöver göras. Jag lägger märke till hur gårdarna och trapphusen ser ut, hur sophanteringen sköts, om belysningen fungerar och så vidare.
Stora renoveringsbehov
Tillsammans med en annan kundförvaltare, fastighetsvärdar, miljövärdar, en trädgårdsmästare och en trädgårdsskötare tar Ladan hand om våra hus och gårdar i Hallonbergen och Ör. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra fastigheterna för att skapa trivsamma och hållbara boendemiljöer. – Husen är från 70-talet och vi ser ett behov av både renoveringar och uppgraderingar av utemiljöerna. För att säkerställa att vi gör de mest värdefulla insatserna prioriterar vi noggrant våra åtgärder. – Just nu ligger fokus på renoveringen av Rissneleden, men vi ser även möjligheter att förbättra gårdarna och fräscha upp garaget på Skidbacken. Det är viktigt för oss att använda hyresgästernas pengar på ett ansvarsfullt sätt och göra insatser där de gör störst nytta.
Variationen är roligast
Det roligaste med jobbet som kundförvaltare tycker Ladan är variationen. – Den ena dagen är inte den andra lik och du vet aldrig vad du kan komma till. Jag gillar också kontakten med hyresgästerna och det är kul när man kan hjälpa till att lösa problem, säger Ladan med ett leende.
|