Några månader har gått sedan vi fick resultaten från 2020 års kundenkät och nu är det dags att ta pulsen på några av frågorna som ni bryr er extra mycket om: tillgänglighet, avfallshantering och trygghet.
Johanna Tysander är nytillträdd kundchef och hennes avdelning är en av dem som fick högst betyg av våra hyresgäster. Man kan därmed förledas att tro att de lutar sig bakåt och njuter av de fina resultaten – men icke!
fler kontaktvägar till kundservice
– Vi ska bli ännu mer tillgängliga. Våra hyresgäster ska få fler kontaktvägar in till oss och känna att de kan kontakta oss på det sätt de själva är bekvämast med, säger hon.
Idag kommer endast 25 procent av felanmälningarna via Förvaltarens hemsida och hela 75 procent via telefon och andra sätt. De här siffrorna vill Johanna och hennes avdelning vända på så att fler känner sig bekväma med att kontakta Förvaltaren via hemsidan.
– Många av hyresgästerna efterfrågar möjligheten att använda BankID för ärenden på hemsidan, så det är en sak som vi tittar på att införa, säger Johanna.
fokus på avfallsfrågan
Marcus Göpel är fastighetschef hos Förvaltaren och även hans avdelningar har gått igenom enkäten noga och läst varenda kommentar som ni hyresgäster skrivit.
– Avfall är en fråga som berör väldigt många och som många har synpunkter på, säger han.
I samband med coronapandemin så har avfallsmängderna ökat betydligt och förvaltningen har arbetat intensivt med att öka antalet tömningar i våra områden.
– Under närmaste året kommer vi bygga nya avfallsrum, bygga om befintliga och jobba mer aktivt med att hålla rent och snyggt ute i våra stadsdelar, säger han.
samverkan och trygghetsvandringar
Glädjande såg vi i kundundersökningen att resultaten för både trygghet och att vi lyssnar på våra hyresgäster går åt rätt håll. Men vi jobbar givetvis löpande för att ytterligare förbättra dessa aspekter.
– Dialogen med våra hyresgäster och närvaro av våra medarbetare, nattvandrare och väktare är viktiga delar i trygghetsfrågan. Likaså arbetar vi med att se till att entréportar och gemensamma utrymmen upplevs som trygga och säkra. Vi samverkar också med polis och kommunen, och genomför exempelvis gemensamma trivsel- och trygghetsvandringar, säger Desiré Haglund, tf Hållbarhetschef på Förvaltaren.
Förvaltaren vet också att gemenskap och att känna och bry sig om sina grannar är viktigt för upplevelsen av tryggheten. Det arbetar vi för på många sätt. Exempelvis är våra utomhusrum och gårdar extra viktiga just nu.
En annan del som bidrar till att skapa trygghet för våra hyresgäster är vårt proaktiva arbete mot olovlig andrahandsuthyrning.
|