Under det senaste året har vi anpassat verksamheten med största omtanke om dig som hyresgäst. Bland anpassningarna märks nya rutiner för hembesök, prioritering av brådskande ärenden, en stängd reception och fler kontakter via Min sida. Allt för att minska smittspridningen av covid-19.
- Trots en stängd reception för våra besökare skulle jag vilja säga att tillgängligheten i Kundtjänst har ökat. Hyresgästerna har på allvar hittat till Min sida på forvaltaren.se. Mycket av den viktiga dialogen tar vi nu istället via Min sida, säger Elisabeth Karlström som är chef för Kundtjänst.
Fler använder Min sida
Hon ser en tydlig trend att allt fler hyresgäster använder Min sida för att ställa en fråga eller göra en felanmälan.
- Hyresgästerna använder verkligen de digitala möjligheterna att kontakta oss. I övrigt har arbetet i kundtjänst inte påverkats under pandemin. Och reaktionerna från hyresgästerna är överlag positiva, säger hon.
Fler digitala tjänster på gång
En annan effekt av färre besök är att Kundtjänst medarbetare har mera tid för att utveckla en ännu bättre service. Redan idag är Kundtjänst arbete mycket uppskattat av hyresgästerna, visar den senaste kundenkäten.
- Vi välkomnar alla önskemål och tips, exempelvis för hur vi kan bli mer digitalt tillgängliga och funktionerna i sig mer användarvänliga. Nu under våren kommer vi att erbjuda fler digitala tjänster, bland annat Bank-ID och E-signering vid uppsägning av avtal, säger Elisabeth Karlström.
Hoppas du svarar på kundenkäten
Till sist vill hon uppmana dig som i år får kundenkäten att svara på den.
- Jag önskar att du verkligen tar tillfället i akt att svara. Kundenkäten ger mycket bra underlag för oss att arbeta med förbättrad service, säger Elisabeth Karlström.
Fakta om Kundtjänst
- 8 medarbetare
- 35 000 – 40 000 felanmälningar per år
- Cirka 55 000 telefonsamtal per år
Kontaktuppgifter
- Öppettider: 7:30-16 (Från 1 maj till 15 september stänger Förvaltaren kl. 12.00 på fredagar.)
- Min sida: www.forvaltaren.se/mina-sidor/logga-in
- Telefon: 08-706 90 00
- E-post: info@forvaltaren.se
- Besöksadress: Lötsjövägen 1B, Hallonbergen centrum, Sundbyberg. Öppet måndag-fredag 07.30–16.00. Under pandemin har vi stängt i receptionen.
|