Nya team ger snabbare service

2017-09-05

2017-09-05

Ett av Förvaltarens nya team - gruppchef och bovärdar.
Ett av Förvaltarens nya team – gruppchef och bovärdar.

Från den 5 september kommer du som hyresgäst att ha ett helt team av bovärdar, specialister och tekniker som finns där om olyckan är framme. På så vis hoppas vi kunna vässa oss ytterligare för att ge dig Sveriges bästa boendeservice.

Vi är stolta över vår service. Så stolta att vi, trots höga betyg från er hyresgäster, nu vill bli ännu bättre.

– Med de nya teamen kommer vi nu kunna erbjuda en ännu bättre och snabbare  service när våra hyresgäster gör en felanmälan, säger Roland Boutelje som är driftchef för de nya teamen.

Om en hyresgäst till exempel har strul med värmen i sin lägenhet skickas en felanmälan direkt till driftteknikergruppen.

– Tidigare tog kvartersvärdarna emot sådana ärenden och skickade vidare, men genom att ta bort det steget kan vi snabbare åtgärda problemet, förklarar Roland.

Du felanmäler som vanligt

Om du som hyresgäst upplever något problem i din lägenhet så vill vi kunna hjälpa dig så fort som möjligt. Med de nya teamen kommer du att felanmäla precis som vanligt – det vill säga genom att ringa till oss eller logga in på Min sida på webben.

– Skillnaden är att ärendet direkt tas om hand av en specialist inom det området som du behöver hjälp med, säger Roland.

UTVECKLANDE FÖR PERSONALEN

I de nya teamen finns samma servicepersonal som tidigare hjälpt till att sköta om ditt hus, men i nya uppsättningar. Tidigare har till exempel kvartersvärdarna varit indelade per distrikt och haft ansvar för vissa fastigheter.

Nu kommer teamen jobba med flera fastigheter inom alla stadsdelar. Niklas Munkvall, som är en av gruppcheferna för de nya teamen, menar att det kommer att resultera i ett mer stimulerande och lärorikt arbete.

– Nu kanske medarbetarna kommer att ha ett jobb i centrala Sundbyberg på förmiddagen och sen ett eller två i Rissne och något i Hallonbergen. Jag tror att det blir både roligare och mer utvecklande att få träffa nya hyresgäster och lära sig lite nytt, menar han.

Tillbaka