Snart är det dags för renovering av din lägenhet och den fastighet du bor i. I den här uppdateringen får du information om vad som händer just nu och framåt i renoveringsplaneringen.
VAD HÄNDER JUST NU?
Samtliga hyresgäster får också den här informationen skickad till sig tillsammans med en renoveringsbroschyr med detaljerad information om det som kommer ske i lägenheter och fastighet. Boende på 16 och 14 får tillsammans med utskicket också ett hyresgästmedgivande för den egna lägenheten och gemensamma utrymmen.
Du som är hyresgäst på Götgatan 18 kommer inom kort få information om evakuering, flytt och val till lägenheterna. Senast den 15 juni kommer evakueringen vara färdigställd. Vi ser också över eventuella önskemål om byte av lägenhet i samband med renoveringen.
VAD HÄNDER FRAMÖVER?
Under maj går vi igenom anbud för att utse en entreprenör som ska utföra arbetet. I mitten på juni skrivs kontrakt när Förvaltarens styrelse godkänt renoveringsstarten och inga överklaganden gjorts. Därefter kan vald entreprenad påbörja förberedelserna inför renoveringen.
Vi kommer också att se över vilka förråd som eventuellt behöver flyttas/evakueras. Tillfälliga förråd ska byggas upp i en annan del av huset under renoveringstiden. Någon gång under månadsskiftet april/maj ställer vi ut en container för rensning. Du informeras mer om förråden och rensningen längre fram.
NY PROJEKTSAMORDNARE
Valmire Huskaj tillträder som ny projektsamordnare istället för Anna Rydert. Båda projektsamordnarna kommer dock att arbeta parallellt med projektet en tid framöver så det går fortfarande bra att kontakta både Anna och Valmire via Min sida på forvaltaren.se. Du kan också mejla gotgatan@forvaltaren.se om du har frågor eller funderingar.
|