Det har blivit dags att modernisera hissen i ditt hus. Vi gör det för att säkra driften och se till så att den uppfyller de lagar och regler som gäller för hissar idag. Den nya hissen kommer bland annat att vara tystare och mer tillgänglig.
TIDPLAN
Som vi tidigare meddelat beräknas hissarbetet pågå under fyra veckor i ditt hus under hösten.
Vi sätter igång med de första hissarna (flera portar parallellt) under vecka 37, se preliminär tidplan nedan. Innan arbetet sätts igång får du också en avisering i brevlådan med aktuell tidplan för just ditt hus. Vi informerar löpande om det sker några ändringar under perioden.
Vecka: |
Hallonbergsvägen: |
37-40 |
17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33 |
40-43 |
35, 37, 39, 41, 11, 13, 15 |
43-46 |
43, 45, 47, 5, 7, 9 |
Vad är det som ska göras?
• Ny hissmaskin och styrutrustning • Hisskorgen får ny inredning • Korgdörr installeras • All el byts ut • Nödtelefon installeras.
Vad innebär det för mig?
Hissen kommer att vara avstängd under den 4-veckorsperiod arbetet pågår. Under dessa veckor behöver du och dina besökare använda trappan för att ta er till och från lägenheten.
Arbetet innebär en del ljud i huset. Vi försöker att begränsa det så mycket som möjligt. Tack för ditt tålamod!
Välkommen att kontakta oss
Vid frågor, hör av dig till Förvaltarens kundtjänst (08-706 90 00) eller skicka in ditt ärende via Mina sidor.
Hissarbetet utförs av S:t Eriks Hiss AB, kontaktperson Jonnie Junker, tel. 08-19 42 00.
Med vänlig hälsning, Elie El Chammas, projektledare, Förvaltaren
|
|